امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

مشاوره روانشناسی تلفنی

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲ ق.ظ

مشاوره روانشناسی تلفنی در واقع یک نوع از خدمات روانشناسی است که از طریق تلفن انجام می گیرد. مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند برای افراد مجرد، متاهل و یا مشاوره های گروهی استفاده شود. مشاورین حرفه ای معمولاً هنگام صحبت با مراجعین خود، آنها را دعوت می کنند تا از طریق مشاوره روانشناسی تلفنی مشکلات بحرانی خود را بازگو کنند. به این طریق مراجعه کننده اطمینان خواهد داشت حتی در شرایط حساس و بحرانی می تواند از گفتگو با مشاور خود استفاده کند.

در چه شرایطی از مشاوره روانشناسی تلفنی استفاده کنیم؟

شرایط بحرانی در زندگی همه افراد به وجود می آید. دعواهای خانوادگی، مشکلات اجتماعی، بیماری و یا فوت عزیزان. اتفاقاتی که ممکن است همه روزه ما را تهدید کند. مشغله کاری زیاد و یا حجم بالای درگیری ها بعضاً مانع از این می شود که به صورت حضوری نزد دکتر روانشناس و یا مشاوره خانواده برویم. در این شرایط فردی که در بحران قرار گرفته است باید سریعاً با یک متخصص مشکل خود را در میان گذاشته و راهنمایی کسب کند. در غیر این صورت ممکن است خطایی جبران ناپذیر از او سر زده و یا حتی خطری او را تهدید کند.

در اواخر سال 2002 یک پژوهش دانشگاهی نشان داد که در شرایط بحرانی ، یک مشاوره تلفنی خوب می تواند تا حد زیادی از شدت بحران های به وجود آمده بکاهد و مشکل را حتی موقتاً حل کند. البته به غیر از شرایط بحرانی، تجربه نشان داده است مکالمه تلفنی افراد با مشاور، باعث به وجود آمدن فضایی صمیمی تر می شود. چرا که بسیاری از افراد با مشاوره رو در رو و حضوری چندان راحت نبوده و نمی توانند مشکلات خود را بیان کنند.

شرایط بحرانی را با مشاوره روانشناسی تلفنی مدیریت کنید

خطوط اضطراری مشاوره روانشناسی تلفنی

در بعضی از کشورها، خطوط تلفن اضطراری برای کمک گرفتن افراد در شرایط خاص وجود دارد. این سیستم که معمولاً به صورت دولتی حمایت می شود، به صورت رایگان خدمات مشاوره تلفنی را به افراد ارائه می دهد. گزارشات نشان داده است این خطوط اضطراری در پیشگیری از خودکشی بسیار موفق ظاهر شده اند. گرچه این سازمان ها تماس های غیر بحرانی را هم پاسخگو خواهند بود، اما مراکزی هم وجود دارند که از طریق ایمیل، پیام کوتاه و حتی برنامه های آنلاین خدمات مشاوره ارائه می دهند.

سرویس‌های خدمات اجتماعی کودکان

خطوط سرویس دهی تلفنی به کودکان توسط سازمان های دولتی و بعضاً خصوصی برقرار شده اند تا در شرایط دشوار بتوانند به کودکان و نوجوانان خدمات رسانی کنند. معمولاً این سازمان ها به افراد زیر 18 سال سرویس می دهند. خط تلفن بین المللی کودکان، یک شبکه جهانی گسترده است که از سال 2003 بنیان گذاری شد تا به کودکان سراسر دنیا مشاوره تلفنی ارائه دهد. این سازمان همچنین در جهت حفظ حقوق کودکان و نوجوانان در مجامع بین المللی فعالیت می کند.

برخلاف دیگر شیوه های مشاوره، مشاوره روانشناسی تلفنی غالباً به صورت رایگان ارائه می شود. در کلینیک های روانشناسی خصوصی هم بسته به جغرافیا، زمان و جامعه مخاطب، هزینه مشاوره متغیر است. به همین دلیل، مشاوره روانشناسی تلفنی تبدیل شده است به یکی از در دسترس ترین شیوه های مشاوره. چرا که هر شخصی تنها با یک تلفن می تواند با مشاوره خود گفتگو کند و از راهنمایی های استفاده نماید. تجربه نشان داده است این شیوه از روانشناسی در مواجهه با افراد افسرده نتیجه بهتری خواهد داد.

یکی از مشکلات این شیوه می تواند عدم ارتباط برقرار کردن رو در رو بیمار با مشاور باشد. چرا که اصل برقراری یک ارتباط دوستانه، تماس فیزیکی و گفتگوی رو در رو است. و همینطور مشاور می تواند از روی تغییرات چهره و زبان بدن، درک بهتری از شرایط مراجعه کننده و احساسات او داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی