امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

روش های خودشناسی

سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳ ق.ظ

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه خود را بشناسیم و اصلا شناختن خودمان چه مزایایی دارد؟ برای اینکه بتوانید بهتر خودتان را بشناسید، باید با هفت عامل مهم که در خودشناسینقش مهمی دارند، بیشتر آشنا شوید. شناخت این عوامل کلیدی و عمل کردن به آنها، به شما کمک می‌کند تا با شناخت بهتری در مسیر رسیدن به موفقیت‌های شغلی، تحصیلی و شادی گام بردارید. در مطلب حاضر برایتان ۷ روش خودشناسی را آماده کرده ایم.آشنایی با خُلق و خو و روحیات شخصی، اولین و شاید مهم‌ترین گام در مسیر خودشناسی است. در این مقاله ۷ عامل اصلی و کلیدی، برای خودشناسی معرفی می‌شود که سقراط آنها را برایخودشناسی معرفی کرده است. اما سؤال اینجاست: «چه زمان می‌توان گفت که به خودشناسی رسیده‌ایم؟» با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال و سؤال‌های مشابه را پیدا کنید و با عمل کردن و توجه به همین نکات ساده و شاید پیش‌پا افتاده، بتوانید گام‌های مؤثر و مهمی در مسیر خودشناسی بردارید.

۱. شادی بیشتر

وقتی بتوانید همان‌طور که هستید خودتان را نشان بدهید، احساس شادی بیشتری می‌کنید. شناخت خود یعنی گام برداشتن در مسیر تحقق آرزوهایتان. هر چه بیشتر خود را بشناسید تصویر روشن‌تری از آرزوهایتان به دست می‌آورید.

۲. چالش‌های درونی کمتر

وقتی واکنش‌های بیرونی شما با احساسات، ارزش‌ها و باورهای شما تطابق داشته باشند، با تضاد و چالش کمتری مواجه خواهید شد.

۳. تصمیم‌گیری بهتر

وقتی خودتان را بهتر بشناسید، انتخاب‌های بهتری در زندگی خواهید داشت، از انتخاب‌های کوچک و شاید بی‌اهمیتی مثل خرید فلان مدل لباس تا تصمیمات بزرگ زندگی مثل انتخاب شریک زندگی. وقتی خودتان را بشناسید، چارچوب‌هایی برای زندگی خود مشخص می‌کنید که می‌توانند در حل مشکلات مهم زندگی راه‌گشا باشند.

۴. خودکنترلی

وقتی خودتان را بشناسید، می‌توانید رفتارهایی را که در شما انگیزه ایجاد می‌کنند، شناسایی کنید و بر عادت‌های بد خود غلبه و رفتارها و عادات خوب‌تان را تقویت کنید. در واقع خودشناسیموجب می‌شود تا ارزش‌ها و اهدافی که نیروی اراده‌ی شما را تقویت می‌کنند، بهتر بشناسید.

۵. مقاومت در برابر فشارهای اجتماعی

هنگامی که شما ارزش‌ها و اولویت‌های خود را در زندگی مشخص کنید، کمتر تحت تأثیر فشارهای اجتماعی قرار می‌گیرید و کمتر مجبور به انجام کاری می‌شوید که از پذیرش یا انجام آن اکراه دارید.

۶. تحمل و درک دیگران

آشنایی با نقاط ضعف و قوت خودتان موجب می‌شود راحت‌تر با دیگران همدردی کنید.

۷. شور و نشاط زندگی

شناخت عمیق فرد از خود باعث می‌شود فرد احساس شادی و سرزندگی بیشتری داشته باشد و لذت بیشتری از زندگی خود ببرد.

در مقالات بعدی به مواردی اشاره خواهد شد که برای رسیدن به خودشناسی به شما بسیار کمک می‌کنند.


منبع

نظرات  (۱)

۱۳ آذر ۹۷ ، ۱۱:۰۹ محسن حیدری
وبلاگ خوبی دارید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی