امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

مشاوره تربیت کودک

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲ ب.ظ

مشاوره تربیت کودک در چند سال اخیر مورد توجه والدین و متخصصین این حوزه قرار گرفته است. برای پیشگیری از اختلالات روانی، تأمین سلامت روانی کودک و حتی پس از آن ، پدر و مادر با مراجعه بهمشاوره می توانند از بسیاری آسیب ها در دوران کودکی و بزرگسالی فرزندشان جلوگیری کنند.

  • آیا مشاوره تربیت کودک برای فرزندم ضروری است؟
  • آیا کودک می تواند با نیاز جنسی و اعضای جنسی آشنا شود؟
  • با کودک بیش فعال خود چگونه برخورد کنم؟
  • نشانه های کودک عصبی و پرخاشگر چیست؟
  • با کودک کم توان ذهنی خود چگونه رفتاری داشته باشم؟

آموزش والدین اولین قدم در تربیت کودک

نکته ای که در تربیت کودک ابتدا باید در نظر گرفت این است که پدر و مادر باید آموزش های لازم را فرا بگیرند. تا زمانی که والدین نمی توانند احساسات خود را کنترل نمایند و به پرخاشگری و خشم می پردازند. نمی توان توقع داشت کودک عصبی یا پرخاشگر نباشد.

مشاوره تربیت کودک باعث می شود که والدین را با نکاتی آشنا کند که فرزندان خود را خوب تربیت کنند و از انجام کارهایی که نتیجه برعکس داشته باشد خودداری نمایند. هرچند که مشاورین می دانند که همه پدر و مادرها صلاح فرزند خویش را می خواهند اما آشنایی با روشهای درست رفتاری در مقابل کودک تاثیر بسزایی در زندگی او خواهد داشت.

۸ کاربرد کاردرمانی در مشاوره تربیت کودک

خشونت رفتاری روشی مخرب در تربیت کودک

براساس مشاوره تربیت کودک، برای تربیت فرزندمان به جای اینکه بر روی کار خطا و اشتباه او تمرکز کنیم بیشتر در مقابل خود کودک عکس العمل نشان می دهیم. با اعمال فشار روانی بویژه تنبیه جسمی سعی می کنیم به ظاهر او را به انجام کار درست وادار کنیم.

درصورتی که با این روش، امنیت روانی و فردی والدین و کودک به خطر می افتد و نتیجه منفی خواهد داشت. چرا که کودکان مانند بزرگترها، قدرت تشخیص بین کار اشتباه و شخص گناهکار را ندارند و زمانیکه نسبت به فکر و کار آنها برخوردی تند دارید شخصیتشان مورد آسیب قرار می گیرد و شروع به مبارزه و لجبازی می کنند. درنتیجه روحیه انتقاد پذیری و تغییر رفتار در آنها از بین می رود.

8 کاربرد کاردرمانی در مشاوره تربیت کودک

  1. کودکانی که دچار کم توانی ذهنی یا نیازهای ویژه هستند
  2. کودکانی که دارای اختلالات یادگیری مثل خواندن، دیکته ، ریاضیات می باشند
  3. کودکانی که با مشکل توجه و تمرکز روبرو می شوند.
  4. کودکانی با اختلالات رفتاری پرخاشگری، انزوا طلبی، شب ادراری، ناخن جویدن مواجه هستند
  5. کودکانی که اختلالات بیش فعالی و کمبود توجه دارند
  6. کودکانی که با اختلالات رشدی مثل اوتیسم، آسپرگرد روبرو شده اند
  7. اختلالات حسی از جمله بیش حسی، کم حسی ، انکار عضو ، عدم کاربرد یکی از اعضای بدن
  8. آسیب های ناشی از نارسایی مادرزادی، ضربه به مغز یا نخاغ، آرتوروز ، شکستگی استخوان ، تاخیر در رشد ، مشکل حرکتی ، مهارتهای بازی، فلج مغزی ، سکته مغزی، سرطان و … در کودکان

کاردرمانی یکی از مهمترین روشهای مشاوره تربیت کودک است که توسط مشاورین متخصص برای تربیت و اصلاح رفتار کودکان انجام می شود. روش کار درمانی برای بهبود مهارت شناختی، افزایش توانایی مغزی، توانمندیهای روزانه و تحصیلی کودک بسیار تاثیرگذار است. بنابراین با انجام مشاوره تربیت کودک می توان از این روشهای علمی و تایید شده بین المللی بهره برد.

آیا کودک شما لکنت زبان دارد؟

گفتار درمانی یکی از رشته های پر کاربرد در مشاوره تربیت کودک است که برای درمان و توانبخشی انجام می شود. ممکن است در خانواده کودکی داشته باشید که موقع صحبت کردن و بکارگیری کلمات گیر می کند، کلمات را زیاد می کشد، تکرار می کند. تشخیص درست این اختلال به عهده گفتار درمانگر یا آسیب شناسان گفتار و زبان می باشد.


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی