امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

دلایل خیانت به همسر

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۵۹ ب.ظ

خیانت به همسر(بی وفایی) به موضوعی اطلاق می شود که یک عضو از یک رابطه ازدواج، اقدام به برقراری رابطه ای خارج از چارچوب ازدواج کند. یعنی زن یا مردی که در یک رابطه دو نفره براساس ازدواج رسمی قرار دارند، اقدام به برقراری رابطه ای عاطفی یا جنسی خارج از رابطه رسمی خود کنند. این یک تعریف سطحی از خیانت است که در فرهنگ های مختلف تغییرات زیادی به خود دیده است که جای بحث در اینجا ندارد.
زمانی که یک مرد و زن مجرد در خود این توانایی را می بیند که اقدام به ازدواج و عقد قانونی آن کنند، به دنیای دیگری وارد می شوند. دنیایی که در آن از بی تعهدی احتمالی(خیانت (بی وفایی)) و رفع مسئولیت های دوران مجردی خبری نیست و دو طرف باید تن به یک تعهد دائم نسبت به یکدیگر دهند. این تعهد شامل تعهد زمانی، حمایتی، پشتیبانی، عاطفی و جنسی است.

خیانت به همسر ریشه از کجا دارد؟

خیانت در زندگی زناشویی مسئله مهمی است که در جوامع امروزی زیاد شده است و بنیان خانواده ها را متزلزل ساخته است. خیانت معمولا زمانی در زندگی زناشویی به وجود می آید که خانمی فکر کند شوهرش به او اهمیتی نمی دهد و برایش ارزش قائل نیست. در دنیا تقریبا تعداد آقایانی که به خانمشان خیانت می کنند از خانمها زیادتر است ولی پژوهش های جدید نشان داد که در این سال ها تعداد خانم های خیانتکار زیادتر شده است.
دلایل خیانت زنان عبارتند از: انتقام جویی، بی تفاوتی همسر، احساس ناامنی و خلأ عاطفی، بازگشت به گذشته، رابطه یکنواخت، ترس از خیانت شوهر، روابط زناشویی سرد و نبود نقاط مشترک و …

انواع خیانت

1. خیانت جنسی
یکی از انواع آن، خیانت جنسی می باشد. این امر زمانی روی می دهد که هیچ گونه پیوند عاطفی میان فرد و طرف مقابلش وجود نداشته و او تنها به دلیل برقراری روابط جنسی و هیجانی که دراز کشیدن پهلوی او می‌تواند به او بدهد، جذبش شده است.

2.خیانت احساسی- عاطفی
خیانت عاطفی هر نوع ناسپاسی و شکستن تعهد در اندیشه و احساس است. با پیشرفت‌های روزانه فناوری‌ها، خیانت معنای گسترده‌ای یافته است. درگیری فکری و عاطفی با یک فرد جدید نیز یک نوع ناسپاسی و نقض تعهد است. صمیمیت و رابطه بسیار نزدیک حتی از طریق گوشی‌های همراه، برقراری هر نوع رابطه صمیمی خارج از رابطه با همسر در حالی که شریک زندگی از آن باخبر نیست همگی انواعی از ناسپاسی است. ‏
3.خیانت جنسی و عاطفی
۷۵% از خانم ها اظهار می دارند که خیانت عاطفی برایشان خیلی سخت تر از خیانت جنسی است. البته بسیاری از خانم ها نیز اعتقاد دارند که هر دو نوع خیانت برایشان سخت است چرا که در هر دو مرحله، ضربه سختی بر روی احساساتی که نسبت به شریک زندگی خود داشتند، وارد می شود.

خیانت احساسی یا جنسی، کدام یک خطرناک تر است؟

خیانت احساسی یکی از مواردی بود که بیشتر خانم ها آن را مخرب تر و ویرانگرتر تصور می کردند. خانم ها به خوبی می دانند که دخترهای زیبای بسیاری وجود دارند و آقایان بالفطره از نظر بصری تحریک‌پذیر می باشند. البته این امر توجیه کننده خیانت جنسی نیست، اما همه به خوبی می دانند که برخی از مردها در کنترل خواست های جنسی خود ناتوان و یا کم توان هستند.

وضعیت زمانی غیر قابل تحمل می شود که خانم متوجه شود همسرش با کسی آشنا شده که از نظر شخصیتی او را بیشتر دوست می دارد. این امر علامت آن است که خانم دیگر توانایی جذب همسرش را ندارد و نمی تواند پاسخگوی نیازهای احساسی و عاطفی او باشد.

خیانت جنسی به نوبه خود درست نیست، اما اگر مردی مرتکب چنین کاری شده باشد خیلی راحت تر می توان این مطلب را برای همسرش بازگو کرد.

آیا بعد از خیانت می توان رابطه را از سر گرفت؟

دروغ اعتماد را از بین می برد و اصلاً هم فکر نکنید که چون فقط بخشی از حقیقت را می گویید، دروغ نگفته اید. اگر چیزی را به طرفتان بگویید که دوست دارد بشنود، یا شما دوست دارید بشنود، حتی اگر کمی از حقیقت را در خود داشته باشد، اگر حقیقت کامل نباشد، یک دروغ است.
خیانت اعتماد را از بین می برد. خیانت بزرگ‌ترین نابودکننده اعتماد بین افراد است که برگشت از آن بسیار دشوار یا غیرممکن است. چون خیانت نه تنها دروغ است بلکه سوءاستفاده کامل از اطمینان و اعتماد طرف مقابل است.
خیانت معمولاً با دروغ هم همراه است پس گناه دوچندان می شود، چون فرد نه تنها خیانت می کند، بلکه برای پوشاندن خیانتش، دروغ هم می گوید. و رفته رفته این دروغ ها بزرگ تر می شوند و سوءاستفاده از اعتماد طرف مقابل بیشتر می شود و به همین ترتیب است که برگشتن از خیانت را دشوار یا غیرممکن می کند و دیگر شانسی برای “اجازه دادن بدون ترس و واهمه” نیست.

خیانت به همسر
خیانت به همسر


راهنمای گام به گام خانواده درمانی در مورد خیانت به همسر:

تعریف های رفتاری از خیانت به همسر:
1.یک یا هردو والد مشغول رفتارهای جنسی با شریک غیر ازدواجی خود هستند روابطی که حریم ارتباط زناشویی را نقض می کند.
2.یک یا هردو والد احساسات یا افکار صمیمی با شریک غیر ازدواجی پیدا می کنند و آن را محرمانه نگاه می دارند. این ارتباط انتظارات آشکار یا پنهان روابط زناشویی را جریحه دار می کند(مثلا فرستادن پیام،ایمیل یا هدایایی که حامل حالتی عاشقانه است ابزار جاذبه های عاشقانه پنهان یا اشکار)
3.فرزندان متوجه درگیری عشقی والد خود می شوند قبل از اینکه والد دیگر شخصا از این مسئله آگاه شود.
4.والد غیر مقصر از درگیری عشقی همسر با فرد دیگر آگاه می شود و این مسئله قبل یا بعد از مواجه شدن با همسر محرمانه با فرزندان در میان می گذارد.
5.والد غیر متخلف احساسات خود نسبت به معشوقه‌ی همسر را مخفیانه با فرزندانش در میان می گذارد.
هدف های دراز مدت از مشاوره :
1. مواجه شدن والدین با یکدیگر و توافق با شرکت در زوج درمانی برای رسیدگی کردن به موضوع بی وفایی و همچنین مشکلات ارتباطی زوجین.
2. رسیدن والدین به توافق درباره ی اطلاع رسانی به کودکان در صورتی که والدین به آگاهی فرزندان از خیانت مشکوک یا مطمئن باشند.
3. درک کردن ضربه عاطفی ای که این خیانت بر کودکان وارد کرده است.
4. تجزیه و تحلیل کردن نحوه آشنایی کودکان با مسئله جدایی والدین و تشخیص ضربه ای که این موضوع می تواند بر کودک وارد کند.
5. حل کردن احساس گناه کودکان درباره‌ی آگاهی از محرمانه بودن خیانت والد و کشمکش بر سر نحوه‌ی افشای آن با والد دیگر.
6. تحلیل کردن احساسات کودکان درباره والدی که نابجا درباره‌ی ماجرای عشقی به آنها اعتماد کرده است.
7. تشویق والدین به درک کردن ضربه ای که با قرار دادن کودکان در مسیر دریافت مسائل محرمانه وارد کرده اند و تعهد والدین به این که تمام مشکلات ارتباطی آینده بین خودشان باقی بماند.

هدف های کوتاه مدت از مشاوره:
1. تعهد والدین به ارتباط درمانی و نظارت بر مسائل محرمانه
2. توافق والدین بر جدایی
3. تشویق کودکان به شناسایی ضربه عاطفی ای که خیانت بر آنها وارد کرده است.
4. اظهار شخصی زوج بی وفا در مورد درک خود از آسیبی که عمل او به خانواده رسانده است و عذرخواهی کردن برای صدمه ای که وارد کرده است.
5. آشکار ساختن و حل کردن احساس های گناه، خشم، محزومیت، نومیدی، ترس و تعارض در وفاداری کودکان ناشی از دانستن خیانت مخفیانه است.
6. شناسایی ضرورت وجود مرزهایی بین والدین و کودکان و مشارکت با کودکان برای قضاوت خوب درباره ی خیانت
7. ابراز شفاهی کودکان مبنی بر آن که آنها در قبال رفتار انتخابی والدین مسئول نیستند.
8. توافق والدین و کودکان در مورد نحوه‌ی پاسخ دادن به دیگران در مورد شنیده هایشان و واکنش نشان دادن نسبت به خبرهای جدید بی وفایی


منبع


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی