امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

ویژگی های یک همسر ایده آل

سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۴ ق.ظ

همسر خوب یکی از بزرگترین نعمتهای الهی می باشد و این نعمت بزرگ عامل سعادت خانواده ها، مایه پیشرفت در امور مختلف، آرامش دلها، و تربیت صحیح فرزندان می گردد. لذا در هنگام ازدواج باید به ملاک ها دقت گردد، به خداوند متعال متوسل شد و از وی استمداد نمود تا همسری مناسب نصیب انسان نماید.

ویژگی های یک همسر مناسب برای هر کس تعاریف خاص خودش را دارد اما اصولی وجود دارد که باید در همه آنها یکسان باشد. در واقع همسر خوب، همسری است که معیارهای پایه را داشته باشد و بعد از آن معیارهای مورد علاقه شما را تامین کند.

پختگی و مسئولیت پذیری

اگر شخصی که قرار است همسر شما شود به پختگی و مسئولیت پذیری نرسیده باشد احساس خواهید کرد که بیشتر یک بچه را به فرزند خواندگی گرفته‌اید تا اینکه معشوقی را برای خود یافته باشید.

برخی از نشانه‌هایی که دال بر پختگی و مسئولیت پذیری طرف مقابل است عبارت است:

او می‌تواند از خود خوب مراقبت کند (برای خود پول کافی در بیاورد، خوب تغذیه کند، مکان زندگی خود را تمیز نگه دارد و….)

او مسئولیت پذیر است (به وعده های خود عمل می کند، فراموش نمی کند و…)

او واجد حس احترام است (برای حریم شخصی خود و دیگران احترام قایل است و…)

نگرش مثبت در زندگی

طبیعتا آدم‌های منفی روابطی منفی و آدم‌های مثبت روابطی مثبت می‌آفرینند توجه داشته باشید که آدم‌های منفی اجازه می‌دهند که ترس و نگرانی آنها را اداره کند. به آینده بدبین هستند. به آسانی به کسی اعتماد نمی‌کنند. ولی آدم‌های مثبت همیشه بر روی پیدا کردن راه حل تمرکز می‌کنند. موانع را به فرصت و سختی‌ها را به درس‌هایی سازنده بدل می‌کنند. به توانایی‌های خود در بهبود شرایط و اوضاع اعتماد دارند. خوشبین هستند و باور دارند که اوضاع را همیشه می‌توان بهتر کرد. به همین دلیل در مباحث روانشناسی ازدواج ذکر شده است که با کسی ازدواج کنیم که نگرشی مثبت به زندگی دارد. عشق یک نیروی مثبت است، بدین معنا که در فضایی مثبت رشد خواهد کرد و در فضای منفی پژمرده خواهد شد.

اعتماد به نفس

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که به هنگام انتخاب همسر می‌کنیم توجه به این موضوع است که چقدر ما را دوست دارد و چه رفتاری با ما دارد به جای آنکه دقت کنیم که با خودش چه رفتاری دارد.مشاوره روانشناسی خانواده می‌گوید هر چه اعتماد به نفس طرف مقابلتان بهتر باشد رابطه تان قوی تر خواهد بود بنابراین مهم است که به دنبال نشانه‌هایی باشیم که حاکی از اعتماد به نفس بالای یک شخص باشد .

صفات مشترک همسران خوب:

اولین ویژگی یک همسر مناسب آن است که به پختگی لازم برای اداره زندگی رسیده باشد، یعنی بتواند در شرایط مختلف، تصمیم گیری درست و منطقی داشته باشد؛ مهارت سنجیده گویی و کنترل زبان، قدرت کنترل و غلبه بر احساسات را داشته باشد، آینده نگر، واقع بین، انتقادپذیر و دارای قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل صحیح نسبت به مسائل و اتفاقات پیرامون باشد و… در اینجا به تبیین این شاخصه ها می پردازیم.

کنترل زبان: مهارت استفاده از زبان و گفتار صحیح بسیار ارزشمند است که با دقت، تفکر و تمرین، خوب گوش دادن و گزیده، به موقع و به اندازه سخن گفتن به دست می آید. به این ترتیب بسیاری از مشکلات و سوءتفاهم ها برطرف شده و محبتتان افزایش می یابد.

کنترل احساسات: کنترل احساسات و هیجانات و ابراز احساسات مناسب شما را از مسیرتان باز نمی دارد، بلکه در مقابل بدی ها و زشتی ها قدرت مقابله پیدا می کنید. باعث می شود در برابر شکست ها ناامید نشده و در پیروزی ها مغرور نشوید. اگر نمی توانید احساسات و هیجانات خود را به خوبی کنترل کنید، باید از ایمان و تفکر درست، عبرت گرفتن و مشورت با افراد آگاه جهت کنترل و بروز مناسب احساسات استفاده کنید.

آینده نگری: برنامه ریزی منظم و تلاش و فعالیت هدفمند از آثار آینده نگری و نگاه درست به آینده است بنابراین برای آینده خود برنامه مناسب داشته باشید تا برای رسیدن به انگیزه های خود کمتر دچار مشکل شوید.

انتقاد پذیری: با پذیرش انتقادات سازنده نسبت به خود می توانید از تجربیات رایگاه دیگران استفاده کنید و به اصلاح خطاها و اشتباهایتان در زمان مناسب بپردازید. روحیه انتقادپذیری علاوه بر سازندگی، خوش بینی و حس تعامل، محبت دیگران را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

قدرت تجزیه و تحلیل: در روزگاری که خوب و بد در کنار هم قرار دارند و تشخیص مرز میان آن ها به راحتی ممکن نیست می توان با مطالعه و به دست آوردن بینش درست که نتیجه همنشینی با افراد امین است، قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل امور و رویدادهای شخصی و اجتماعی را به دست آورد و از قضاوت و تصمیم گیری های عجولانه در موارد حساس پرهیز کرد.

استقلال فکری: صلاح مملکت خویش خسروان دانند! درست است که مشورت با افراد آگاه مفید است اما داشتن استقلال فکری و باری به هر جهت نبودن و گاهی پافشاری در تصمیم های درست لازم است، چرا که هر کس به واقعیات درونی و بیرونی خود بیش از دیگران واقف است، البته استقلال فکری با خودسری تفاوت دارد.

ادب: ادب، عقل را حفظ و شخصیت را استحکام می بخشد، با رعایت ادب، اجازه بی ادبی و سوء استفاده کردن را به دیگران ندهید.

واقع بینی: گاهی واقعیت به نظر تلخ می آید اما عدم پذیرش آن زندگی را تلخ تر می کند. واقع بینی شما را از خیال پردازی، توقعات نابجا و انتظارات غیرمنطقی دور می نماید، در نتیجه به سرعت و سهولت شما را از بیراهه به شاهراه می رساند.

مسؤولیت پذیری: تعهد و مسئولیت پذیری فرد در مقابل خانواده، شغل، اجتماع و… نشان دهنده رشد فکری اوست که باعث جلب اعتماد و اطمینان دیگران، کسب اعتبار و وجهه و موفقیت می شود.

رازداری: حفظ اسرار شما را محبوب و معتمد می کند و تمرینی است تا با میل خود به افشاگری بجنگید.

خوش اخلاقی: خوش اخلاقی یکی از کمالات انسانی است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: پاداش صاحب اخلاق نیکو مانند پاداش روزه دار شب زنده دار است. اسلام برای اخلاق در امر ازدواج اهمیت بسیاری قائل است تا جایی که آن را به عنوان یکی از معیارهای انتخاب همسر قلمداد می کند.

انعطاف پذیری: انعطاف پذیری موجب می شود به جای پافشاری روی خواسته ها و نظرات (درست یا نادرست)، انرژی ها صرف تفکر، تغییر و اصلاح بیشتر شود که نتیجه آن آرامش در زندگی خواهد بود. انعطاف پذیری در مقابل عقاید و باورهای دینی… که جزء اصول زندگی هستند و زیربنای فکری را تشکیل می دهند عاقلانه نیست.

قناعت: قانع بودن در زندگی سبب می شود به دارایی هایتان راضی و خرسند باشید، حسرت نداشته ها را نخورید و در میدان رقابت، چشم و هم چشمی، تجملات و زیاده خواهی ها نیز با آسودگی خیال زندگی کنید.

گذشت: چشم پوشی از اشتباهات دیگران و گذشت در مقابل خطای آن ها موجب می شود تا از کینه توزی و جدایی دور بمانید و با سازندگی روحی موجب تداوم روابطتان با دیگران شوید.

حیا:  زندگی زناشویی بر پایه انحصار و اعتماد برپا می شود زن و شوهر قصد دارند تمام وجود یکدیگر را تصاحب نمایند و دیگری در این کانون انحصاری راه نداشته باشد.

حیا ادب خاصی به فرد می بخشد که در رفتار، نگاه، طرز صحبت کردن و لباس پوشیدن شخص و… خود را نشان می دهد و این باعث می شود که نه شخص وارد حریم خصوصی دیگران شود، نه اجازه دهد دیگران وارد حریم خصوصی او شوند.

اصالت و شرافت خانوادگی: منظور از شرافت خانوادگی، شهرت، ثروت و موقعیت اجتماعی نیست زیرا بعضی از خانواده ها ذاتاً شریف، بزرگوار، آبرومند و متدین هستند گرچه فقیر باشند و بعضی خانواده ها پست، فرومایه، و بی دین هستند گرچه ثروتمند و دارای مقام باشند.

کفو همدیگر بودن: کفو هم دیگر بودن یعنی تناسب، همتایی، هماهنگی و هم شأنی در زمینه های مختلف مالی، مذهبی، اخلاقی، خانوادگی، دانش و سواد، قیافه و سنخیت جسمی و روحی.
نکته مهم: همتایی صددرصد امکان ندارد. باید کوشش شود هرچه ممکن است این فاصلة طبیعی بین افراد کمتر باشد.

سلامت جسم و روح از آلودگی اعتیاد و بیماری: بعضی از بیماریها، نقصها و معلولیتهای جسمی و روحی،عمیق و غیرقابل درمان هستند که در طول عمر همراه انسان است و مانع از انجام وظایف همسری شده و به زندگی لطمه می زنند لذا باید از ازدواج با افراد با این گونه بیماریها خودداری کرد اسلام نیز از ازدواج با بیمارانی که دارای امراض جزام، جنون، وبرص باشند نهی فرموده است. و همچنین اسلام از ازدواج با افرادی که گرفتار آلودگیهای روحی و اخلاقی، فاسق و شرابخوار هستند نهی فرموده است.

تأمین نیاز جنسی: آمادگی روحی و جسمی در موضوع مباشرت و آمیزش جنسی بسیار حساس و مورد سفارش پیشوایان دینی می باشد از این جهت بر هر زن و مردی لازم است حقوق همدیگر و نیازهای جنسی خود را کاملاً مراعات نموده و یکدگیر را کاملاً اشباع نمایند.

 انتظارات مردان از زنان

روابط زناشویی

یکی از راه هایی که مردان می توانند احساسات خود را نشان دهند داشتن رابطه زناشویی است.

برخوردهای صادقانه

نقش بازی نکنید زیرا مردها این قدرت را دارند که تشخیص دهند چه زمانی این کار را انجام می دهید.

تعریف کردن

مردها نیز مانند زنان دوست دارند مورد تعریف و تمجید قرار بگیرند و هنگامی که خوب به نظر می رسند به آنها گفته شود.

خندیدن 

مردها را بخندانید! ظاهرا عجیب به نظر می رسد اما باید بدانیم زنانی که این قدرت و قابلیت را داشته باشند به شدت مورد توجه آقایان قرار می گیرند.

پذیرفتن

مردها دوست دارند آنگونه که هستند مورد قبول واقع شوند نه به عنوان شخصیت دیگری که شما دوست دارید.

صداقت

ارتباطی که در آن صداقت وجود ندارد هیچ اساسی نخواهد داشت . ، زمانی که زن و مرد برای اولین بار همدیگر را ملاقات می کنند باید با صداقت شروع کنند.

زمان خالی

مردها را وادار به انجام کاری نکنید. آنها دوست دارند زمانی را با دوستان خود بگذرانند و با آنها تنها باشند. زنانی که دوست دارند مرد در تمام لحظه ها با او باشد از جمله افرادی هستند که زندگی را فقط برای خود میخواهند.

ارتباط

خودتان را بیان کنید. ممکن است مرد شما همیشه موافق نظر شما رفتار نکند. اما از اینکه در مورد عقاید خود مصمم هستید و پافشاری می کنید احساس غرور می کنند زیرا زنان دارای اعتماد به نفس بالا از نظر مردان جذاب تر هستند.

اعتماد

اگر شما مرد خود را دوست داشته باشید اعتقاد داشته باشید به همان اندازه که شما او را دوست دارید او نیز شما را دوست خواهد داشت.

اگر نتوانید به یکدیگر اعتماد کنید نشانه خوبی نیست. به کمک یکسری کلمات اعتماد از بین رفته را برگردانید و مرتبا او را در معرض امتحان قرار ندهید یا به او کلک نزنید. اعتماد نشانه احترام است و هر دو نفر در یک ارتباط شایسته احترام هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی