امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

مشاوره ترک اعتیاد

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴ ق.ظ

هر کسی که از اعتیاد الکل یا مواد رنج می برد می داند که این بیماری تا چه حد می تواند قدرتمند و فلج کننده باشد. زمانی که یک بیمار می پذیرد دیگر به تنهایی از پس مریضی اش بر نمی آید، زمان آن رسیده که به سراغ مشاوره ترک اعتیاد برود.

در مشاوره ترک اعتیاد چه اتفاقی می‌افتد؟

مشاوره ترک اعتیاد یک بخش مهم از پروسه درمان اعتیاد است. در واقع بیمار برای بازیابی و ریکاوری روانی نیاز به مشاوره مستمر در حین درمان دارویی دارد. از آن گذشته، پروسه مشاوره ترک اعتیاد بعد از دوره درمان هم ادامه خواهد داشت. چرا که تجربه ثابت کرده است افراد بیمار پس از ترک اعتیاد به دلیل مشکلات روحی و روانی، دوباره به سمت مصرف مواد مخدر یا الکل جذب شده و حتی اینبار شدید تر از قبل دچار بیماری اعتیاد خواهند شد.

به کمک مشاوره ترک اعتیاد علت شروع بیماری خود را متوجه خواهید شد. چه چیزی شما را به سمت مواد مخدر یا الکل سوق داده است؟ محرک های شما چه بوده اند؟ آیا هنوز این مشکلات و بحران های روانی در زندگی شما وجود دارند؟ در ادامه وظایف یک مشاور در قبال بیمار مبتلا به اعتیاد را نام خواهیم برد.

وظایف مشاور ترک اعتیاد

  • حمایت روانی از بیمار در حین درمان دارویی
  • شناسایی مشکل و بررسی ریشه های آن
  • مدیریت کردن تست های دوره ای اعتیاد
  • تعیین یک برنامه ریزی مناسب شرایط بیمار
  • ادامه مشاوره بعد از اتمام دوره درمان
  • برگزاری جلسات روان درمانی گروهی

مشاورین بهتر است در جلسات گروهی از حضور خانواده و دوستان بیمار نیز استفاده کنند تا هم شرایط برگشت او به آغوش گرم خانواده فراهم شود و هم پروسه درمان با حضور بیمار در جامعه تکمیل گردد.

در پروسه مشاوره ترک اعتیاد چه می‌گذرد؟

در مشاوره های گروهی می توان به دغدغه های بیمار و مشکلاتش در خانواده و اجتماع پرداخت. باید دقت کرد که چه روابط ناسالمی در طول زندگیش داشته است و تلاش شود با گفتگو فرصت های جدیدی در اختیار او قرار گیرد تا شرایط بد گذشته گریبانگیر او نشود.

چرا به مشاوره ترک اعتیاد نیاز داریم؟

شاید فکر این شما نیازی به مشاور ندارید وسوسه کننده باشد. شاید فکر کنید بیماری شما آنقدر ها هم شدید نیست و به قول معروف تفریحی مصرف می کنید. تعداد کمی از مردم از پروسه نه چندان جالبترک اعتیاد استقبال می کنند. بالاخره تحمل مدت زیادی درد، فشار و بعضاً تنهایی ممکن است بسیاری از بیماران را بترساند. اما به این فکر کنید که هر راه دیگری غیر از این به بدتر شدن شرایط شما منجر خواهد شد. هر چه این پروسه را به تعویق بیندازید، سم بیشتری به بدن خود وارد خواهید کرد.

بیماران مبتلا به اعتیاد اغلب از نظر روانی اوضاع مساعدی ندارند. چرا که مواد مخدر ، خصوصاً انواع صنعتی آن به شدت روی عملکرد مغز تاثیر منفی دارند. هنگامی که تصمیم می گیرید با این بیماری مبارزه کنید و راه درمان خود را طی کنید، بهتر است یک مشاور کنار شما باشد و در طی این مسیر شما را هدایت کند.

عوامل لغزش در پروسه درمان

یکی از حیاتی ترین مسائل در پروسه ترک اعتیاد، جلوگیری از عواملی است که ممکن است بیمار را دوباره به سمت اعتیاد سوق دهد. از جمله مهم ترین آنها، بحران های احساسی، فکر و خیال و مشکلات جسمانی است. بسیار هستند بیمارانی که به بهانه بهبود امراضی چون دیابت یا فشار خون ، به استعمال مواد مخدر پرداخته اند و کم کم به آن معتاد شده اند. والدین به خاطر بسپارند که فرزندانشان در سنین نوجوانی بسیار آسیب پذیر هستند  و ممکن است تحت تاثیر دوستان به اعتیاد روی آورند. در این شرایط بیشتر از مشاوره، پدر و مادر می توانند به آنها کمک کنند.


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی