امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

روان درمانی

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹ ق.ظ

روان‌درمانی یک روش درمانی است که توسط درمانگر متخصص انجام می شود. در این روش، روان درمانگر اختلالات روحی – روانی، احساسی ، شخصیتی و رفتاری فرد را از طریق روشهایی مثل گفتگو کردن با بیمار، گوش دادن به حرفهای او و ارائه راهنمایی و راهکارهای درمانی مناسب درمان می کند.

پیشینه تاریخی روان‌درمانی

روان‌درمانی ، از اواسط قرن هیجدهم در دنیای غرب مورد توجه قرار گرفت. مسمر اولین کسی بود که روش درمانی خود را استفاده علمی از خواب مصنوعی حیوان نام گذاشت که روش او ، به شکل هیپنوتیزمامروزی درآمد. فروید با نبوغ خود در این روش شهرت یافت. همچنین روش درمانی پاولف ، اسکنیر و نظریه های شناختی گسترش چشمگیری یافت. بقراط هم به عنوان یک روان درمانگر با روش درمانی خاص خود مشهور گشت.

از علم روان‌درمانی چه می‌دانید؟

شیوه‌های روان‌درمانی

  1. آموزش افزایش مهارت های فردی با دیگران: آموزش چگونگی مطرح کردن عقاید، احساسات و افکار به شکل مناسب که شما می توانید این روش را در ارتباطات شخصی مثل اختلافات زناشویی ،افسردگی، اختلالات جنسی، رفتارهای عصبی و پرخاشگری به کار ببرید.
  2. آموزش حل مشکلات: در این روش، بیمار آموزش می بیند که با توجه به آگاهی، دانش و منابع اطلاعاتی موجود برای حل مسائل و مشکلات پیش روی خود اقدام کند.
  3. آموزش تشخیص رفتارهای نامناسب و اشتباه: از طریق این روش روان‌درمانی ، فرد می تواند رفتارهای نامناسب و نادرست خود را شناسایی و رفتارهای مناسب را جایگزین نماید.
  4. مدیریت اضطراب و استرس : در این روش روان‌درمانی از شیوه های درمانی آرام بخش برای درمان بیمار استفاده می شود که آموزش می بیند عوامل استرس زا را شناسایی کرده و آنها را مدیریت کند در نتیجه به آرامش برسد.
  5. مهارت های گفتگو و ارتباط چشمی شامل گرمی و صمیمیت در روابط، سهولت در گفتگو، همدلی ، ارتباط چشمی است.
  6. آموزش تغییر باورهای مشکل آفرین اشخاص: روان درمانگر به بیماران کمک می کند تا افکار ناسالم خود را شناخته و از پیامدهای منفی آن آگاه شوند و افکار سالم و درست را جایگزین آن نمایند.
  7. آموزش کنترل و مدیریت خشم: از کوره در رفتن، سریع عصبانی شدن ، داد زدن، شکستن یا پرتاب کردن اجسام، در را محکم کوبیدن ، آسیب رساندن یا زدن خود و دیگران از جمله مواردی است که از روش روان‌درمانی برای رفع آن استفاده می شود.
  8. روش تغییر عادت ها: در این روش به مراجعین آموزش می دهند که چگونه عادت های ناسالم خود را بشناسند و برای ترک آنها اقدام کنند. اختلالاتی از قبیل مکیدن انگشت، پلک زدن شدید و کندن مو استفاده می شود.
  9. شیوه مواجهه با محرک های مختلف که در آن روان درمانگر ، بیمار را با هر محرکی که در وی رفتار یا هیجان نامطلوب ایجاد می کند ، مواجه می نماید تا در مقابل این محرک واکنش نامطلوب نشان ندهد. مثل ترس از ارتفاع
  10. پذیرش رویدادهای ناخوشایند غیرقابل کنترل که به معنای شناسایی و پذیرش رویدادهای ناخوشایندی است که امکان کنترل آنها وجود ندارد. در این روش ، روان درمانگر با استفاده از روش های مختلف همچون مراقبه به بیمار کمک می کند تا رویدادهایی که تغییرناپذیر هستند و باعث ایجاد احساس های دردناک می شوند را پذیرفته و از فشارهای روحی و روانی رهایی یابد.
۳ گروه از افراد به روان‌درمانی نیاز دارند

 

  1. روان پریش ها : این افراد با شناسایی خود در موقعیت هایی قرار می گیرند که بتوانند استرس و اضطراب های خود را کنترل کنند.
  2. روان رنجورها : اشخاصی هستند که بخاطر مشکلات و حوادث زندگی دچار آسیب هایی در روند رشد و یادگیری شده اند یا دچار واکنش های روانی مثل داغ دیدگی شده اند که تحت روان‌درمانیقرار می گیرند.
  3. افرادی که رفتارشان برای خود و دیگران آزاردهنده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی