امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

درباره مشاوره خانواده چه می دانید؟

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۵۰ ب.ظ

زندگی انسان ها با گذر زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است. در گذشته همه افراد دورهم در یک خانه زندگی می کردند و سرگرم تلاش و گفتگو بودند. زیاد به جر و بحث نمی پرداختند و نیازهای عاطفی خود را تامین می کردند و مشغله های زندگی شهری گریبانگیر شان نبود. اما امروزه با زندگی صنعتی و شهری اعضای خانواده با مشکلات زیادی روبه‌رو شده اند که نیاز به مشاوره خانواده پیدا کرده اند تا راهکارهای مناسب را به آنها ارائه دهد.آیا تا به حال به مشاوره خانواده مراجعه کرده اید؟

از آن دسته خانواده هایی هستید که امکان مشاوره خانواده به صورت حضوری را ندارید؟

به نظر شما مشاوره خانواده تلفنی راحت تر است یا حضوری؟

9 موردی که باید در مراجعه به مشاوره خانواده بدانیم

  1. نزد مشاوری برویم که نسبت به ما شناختی نداشته باشد یا اینکه ما را بشناسد
  2. مشاور به جای ما تصمیم یا انتخاب نمی کند بلکه راهکارهای منطقی می دهد که بتوانیم تصمیم یا انتخاب خوبی داشته باشیم.
  3. با مشاور خود صادق باشیم. مشاوران براساس پاسخهای ما راهکار ارائه می کند پس اگر حقیقت را نگوییم یا پنهان کاری کنیم راهکار وی کارساز نخواهد بود.
  4. مشاور نمی تواند بیش از حدی که ما می خواهیم در مسائل خصوصی ما وارد شود.
  5. اگر ما فقط برای تایید گفته هایمان به مشاور مراجعه نماییم، وی متوجه می گردد.
  6. مشاوران خانواده دارو تجویز نمی کنند.
  7. مشاوره هزینه‌بر است اما اگر منطقی فکر کنیم می بینیم ما هر روز هزینه های زیادی برای موبایل ، خوراک و پوشاک صرف می کنیم. درصورتی که اگر برای مشاوره وقت و هزینه بگذاریم نتایج بهتری کسب خواهیم کرد که از بسیاری هزینه های اضافی نظیر مهریه و بیماری های روحی و روانی حذف می شود.
  8. به مشاوری مراجعه کنیم که تجربه کافی و مهارت های لازم را کسب کرده، نه اینکه فقط اسم و رسم دار باشد.
  9. هنگامی که برای یه رابطه احساسی یا درگیری خانوادگی به مشاوره می رویم ممکن است با دیدگاه و نظرات شما متفاوت باشد. اما مشاور خانواده الگوها و دلایل منطقی را مطرح می کند نه احساسی.
۹ موردی که باید در مراجعه به مشاوره خانواده بدانیم

مشاوره خانواده حضوری بهتر است یا تلفنی؟

امروزه مشاوره به روش های مختلف انجام می شود. مشاوره حضوری، تلفنی و اینترنتی یا آنلاین. بعضی از افراد بنا به دلایلی امکان مراجعه حضوری به مشاوره خانواده را ندارند یا سوالات کوتاهی دارند که به نحوی با مشاوره تلفنی حل خواهد شد. اما بعضی دیگر معتقدند که مشاوره حضوری برای آنها بهتر است و مشاوره تلفنی تاثیرگذار نیست.

مشاوره تلفنی مزیتی که نسبت به مشاوره حضوری دارد این است که فرد نیازی نیست منتظر بماند تا نوبت مراجعه به صورت حضوری بگیرد و مشاوره به صورت تلفنی به ویژه زمان هایی که اوضاع بحرانی بوده و زمان تاثیرگذار است، بهترین روش قلمداد می گردد. در یک مرکز مشاوره ، مشاورین متخصص زیادی حصور دارند که می توانند به صورت تلفنی و بدون در نظر گرفتن فضایی بسیار زیاد پاسخگوی تعداد بیشتری از افراد باشند. حتی مواقعی که سوالی نیاز به متخصص دیگری داشت می توانند به مشاور دیگر وصل شده و به پاسخ سوال موردنظرشان برسند.

از مشاوره خانواده چه می‌دانید؟

در گذشته بیشتر خانواده ها وقتی با مشکلی روبه‌رو می شدند با افراد باتجربه و مسن خانواده مشورت می کردند اما امروزه با تحولاتی که در زندگی انسان به وجود آمده نیازها و مشکلات آنان گسترده شده که برای حل آنها نیاز به متحصصین مشاوره است.

مشاوره خانواده به غیر از اینکه به ما کمک می کند مشکلات خانوادگی را حل کنیم باعث می شود که مهارت زندگی ما به عنوان یکی از اعضای خانواده بیشتر گردد. مشاوره خانواده دز زمینه های مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره دوستی دختر و پسر، مشاوره همسرگزینی، مشاوره جنسی، مشاوره زندگی مشترک به ارائه خدمات می پردازد.


منبع

نظرات  (۱)

سلام و درود بر شما
دعوتی به وبم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی