امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

استقلال کودکان

دوشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۳ ب.ظ

طبق مطالعات جدید محققان در دانشگاه فنلاند، وقتی پدر و مادرها از استقلال فرزندانشان در گذارهای آموزشی حمایت می کنند، باعث ایجاد سلامت و عزت نفس بیشتری می شوند و احتمال افسردگی را کاهش می دهند.این یافته ها به همه ی گذارهای آموزشی بالاترِ دانش آموزان مربوط می شود: از دبستان تا دوره ی راهنمایی، از راهنمایی تا دبیرستان و از دبیرستان تا دانشگاه. تاثیرات مثبت آن با افزایش سن کودک افزایش می یابد.

پدر و مادرها می توانند با دادن انتخاب های بیشتر مطابق اهداف آموزشی آنها، فراهم کردن انعطاف پذیری در محیط ساختار یافته و با مهیا کردن محیط آنها برای موفقیت، استقلال کودک را برانگیزانند. همچون تشویق کردن کودکان برای خوانا، آراسته و مرتب نوشتن تکالیفشان.

محققان تاکیید کردند که حمایت از استقلال، که پدر و مادرها آن را فراهم می کنند، در طول هر سه ی این گذارها از افسردگی جلوگیری می کند و عزت نفس نوجوانان را در دو مرحله ی گذارِ آخر (دبیرستان) افزایش می دهد.

یافته ی مهم این است که تاثیرات مثبتِ حمایت از استقلال، همچنان که کودک بزرگ تر می شود افزایش خواهند یافت. دکتر کاتارینا سالملا آرو گفت: «در گذشته تصور می شد که پدر و مادرها فقط در دوران کودکی نقش مهمی دارند، اما این تحقیق اهمیت آنها را در طول نوجوانی و حتی بزرگسالی بیان می کند.»

برای مدت زیادی، اهمیت خودتنظیمی فقط در ارتباط با سلامت و موفقیت در زندگی مورد تاکید قرار می گرفت. با این وجود، یافته های جدید حاکی از این است که پدر و مادرها و کودکانهمچنان تاثیر قوی، متقابل و منظمی بر سلامت یکدیگر دارند.

برای مثال فرزندپروری بر سلامت فرزندان تاثیر می گذارد، و سلامت فرزندان همچنین بر پدر و مادر تاثیر می گذارد. در حقیقت نسبت به نگرش قبل، فرزندان نقش موثرتری در تاثیر حمایت والدین برای استقلالشان ایفا می کنند: زمانی که فرزندان کمتر خوب عمل می کنند، پدر و مادرها مایلند مداخله بیجا کنند و کنترل را به دست گیرند، درواقع از استقلال فرزندانشان کمتر حمایت می کنند.

سالملا آرو گفت:

با این وجود، از دیدگاه سلامت جوانان، برای پدر و مادرها مهم خواهد بود که در این مواقع بیشتر از آنها حمایت کنند، چرا که ثابت شده حمایت از استقلال فرد افسردگی را کاهش می دهد.

این تحقیق شامل ۲۰۰۰ فارغ التحصیل جوان می شود که محققان مسیر تحصیلی و سلامتشان را در طول همه ی گذارهای تحصیلی پیگیری کرده اند.

این پژوهش با کمک پروژه ی LEAD و تحت نظارت برنامه های زیر انجام شده است:

Future of Learning, Knowledge and SkillsAcademy

مطالعه ی میان رشته ای Mind the Gap تحت نظارت برنامه ی Human Mind Academy

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی