امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

چه زمانی وقت مناسب برای بردن فرزندم به مشاوره کودک است؟ این سوالی است که شاید برای بسیاری از والدین پیش آمده باشد. زمانی که یک کودک مشکلات رفتاری و عاطفی در برخوردهایش دیده می شود، هر چه سریع تر تحت درمان قرار بگیرد، راحت تر می شود به او کمک کرد. اما به عنوان پدر و مادر، ممکن است ترجیح دهید به دلایل مالی یا کمبود وقت، این روند را به تاخیر بیندازید. بهتر است کمی بیشتر در این باره صحبت کنیم.

چه زمانی دست به کار شویم؟

معمولاً زمانی که یک کودک رفتارهای پرخاشگرانه و نامناسب از خود بروز می دهد، اطرافیان، اعضای خانواده و حتی معلمان مدرسه به شما می گویند که صبور باشید. بزرگ خواهد شد و تمام این مشکلات حل می شود. شاید بعضی وقت ها این اتفاق بیفتد. اما همیشه نه. زمان هایی هستند که مشخص است نباید صبر کنید چرا که ممکن است سلامت فرزند شما به خطر بیفتد. برای مثال:

  • اختلالات غذایی : هر چه کودک شما زمان بیشتری را با مشکلات غذایی سر کند، سخت تر می شود او را معالجه کرد. هر چه سریع تر او را نزد مشاوره کودک ببرید بهتر است.
  • مشکلات ارثی و خانوادگی : اگر بیماری روانی ارثی در خانواده شما وجود دارد، بدانید که احتمال بسیار بالایی وجود دارد که کودک شما هم آن را به ارث برده باشد. در این شرایط مهم ترین کار اقدام سریع شما برای معالجه اوست.
  • آسیب به خود : اگر متوجه شدید که فرزند شما به خودش آسیب می رساند، حتی اگر به شما بگوید که همین یک بار بوده و دیگر تکرار نمی شود، حتماً به کمک شما نیاز دارد. این رفتار بسیار خطرناک بوده و ممکن است آغازگر یک اختلال روانی جدی باشد.
چه زمانی برای رفتن به مشاوره کودک مناسب است؟

چه زمانی دست نگه داریم؟

گاهی اوقات مشکلات و مسائلی که در خانه به وجود می آید باعث می شود رفتار کودک به صورت مقطعی تغییر کند. این تغییر رفتار به خاطر تطبیق او با شرایط جدید است. اتفاقاتی مانند

  • طلاق والدین
  • تغییر مدرسه
  • خواهر یا برادر جدید

می توانند روی رفتار های فرزند شما تاثیر بگذارند. معمولاً این پرخاشگری ها و تغییر خلق و خو، به مرور زمان برطرف می شود. ممکن است چند هفته یا چند ماه این پروسه طول بکشد، صبور باشید و نظاره گر.

برای رفتن به مشاوره کودک تا کی منتظر بمانم؟

چه مدت زمان است که رفتار کودک خود را تحت نظر دارید؟ آیا علائمی از او می بینید که مطمئن تان کند به مشاوره کودک نیاز دارد؟ در صورت بروز چه نشان هایی نگران شویم؟

مشکلات رفتاری

اگر برخورد فرزند شما با سایر هم سن و سال هایش در مدرسه یا مهد کودک، مشکلات جدی برایش رقم زده، پس نیاز به کمک یک مشاوره کودک برای او حس می شود. به محض اینکه علت رفتارهای او شناخته شود، مشاور به شما راهکارهایی پیشنهاد می کند که بتوانید با فرزند خود ارتباط بهتری برقرار کنید و در نتیجه این مشکلات رفتاری را به مرور زمان رفع نمایید.

مشکلات احساسی

اگر می بینید که فرزندتان اغلب اوقات غمگین یا آشفته است، یا کارهایی انجام می دهد که برای سن او مناسب نیست، بهتر است به فکر تغییر شرایط باشید. کودکی که نگران یا افسرده به نظر می رسد نه تنها در حال آزار دیدن است ، بلکه در حال از دست دادن بخش بزرگی از کودکی اش است. قبل از اینکه در مراودات اجتماعی به مشکل بخورد، با یک مشاوره کودک مشورت کنید و او را از این حال نجات دهید.

فراموش نکنید هر چه بیشتر فرزند شما با شرایط روحی اش به زندگی ادامه دهد، وخامت اوضاع بیشتر شده و در برخی موارد شاید صدمات جبران ناپذیری به روح و روان او وارد شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی