امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

نوجوانی و مسائل پیش رو

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳ ب.ظ

بلوغ مرحله ای است که با تغییرات تکاملی و رشد فرد قابل تشخیص می شود. هورمون ها از جمله عوامل به وجود آورنده بلوغ هستند که با تولید میزان کمی از هورمون های جنسی شروع و در نهایت باعث تکمیل ساختمان دستگاه تناسلی و غدد جنسی همراه است. مشاوره روانشناسی بلوغ در طی نمودن موثر و ایده آل این دوران به والدین و نوجوانان تاثیر بسزایی دارد.

مراحل بلوغ در نوجوانان

 بلوغ دوره کوتاه مدتی است که بین ۲ تا ۴ سال زمان می برد.

1- مرحله قبل از بلوغ : صفات ثانویه مانند پیدایش مو در صورت پسر و دستگاه تناسلی ، تغییر صدا در پسران و رشد سینه و رویش مو در زیر بغل و ناحیه تناسلی در دختر پدیدار می شود.

2- مرحله بلوغ جنسی : قوی شدن غریزه جنسی و امکان والد شدن، افزایش وزن، رشد قد در دختر و پسر ، عضلانی شدن پسرها و تغییر بوی عرق.

3- دوره منفی گرایی بلوغ : در آغاز بلوغ، نوجوان دچار رفتار و نگرش منفی می شود و سعی دارد به والدین و اطرافیان بفهماند که مستقل شده و می تواند از پس امور بربیاید.

4- سن بلوغ : متوسط سن بلوغ در دختران ۱۱ سالگی و در پسران ۱۳ سالگی است که می تواند متاثر از مسایل اجتماعی و فرهنگ خانوادگی باشد.

نوجوان، بلوغ و مسائل پیش رو

والدین از مشاوره روانشناسی بلوغ چه می‌خواهند؟

بسیاری از پدر و مادرها از همان ابتدای دوران بلوغ با نوجوانان با معضلات و مشکلات عدیده ای حتی دور از انتظار روبه‌رو می شوند. مشاوره روانشناسی بلوغ یکی از همراه ترین افراد متخصص را در این زمینه دارد که علم آنان راهگشاست.

مشاوره روانشناسی بلوغ به ما کمک می کند که این دوران بلوغ را خوب بشناسیم و صبر و شکیبایی خود را افزایش دهیم. والدین با طرز برخورد مناسب در سن بلوغ با پذیرش نوجوانان به عنوان یک فرد مستقل و بزرگسال این مرحله را به خوبی طی کنند. مشاوره روانشناسی بلوغ به ما می گوید که به شناخت شخصیت نوجوان در این سن بلوغ بپردازیم و بسیاری از رفتارهای ناخوشایند آنها را غیر منطقی ندانیم. ما نباید مسائل، هیجانات منفی نوجوان را بسیار بزرگ جلوه دهیم و در وی ایجاد ترس کنیم. حتی می توانیم از بعضی خطاهای قابل بخشش او چشم پوشی کنیم تا حس اعتماد به نفس بیشتری به او بدهیم.

مشاوره روانشناسی بلوغ از ما می خواهد که به جای دستوری صحبت کردن به عنوان یک والد همراه و همدل رفتار کنیم و با مراقبت دوستانه و عاقلانه خویش احساس ایمنی، اطمینان و اعتماد را در او ایجاد نماییم. همچنین مشاوره روانشناسی بلوغ مهارت های دوست یابی ، حل مسئله ، گذران مفید اوقات فراغت ، مهارت برنامه ریزی را به ما آموزش می دهد.

والدین در مورد بلوغ بدانند

تاکید بر محبت، دوری از خشونت، ارتباط کلامی و عاطفی، صمیمیت ، اعتمادسازی، ثبات رفتاری والدین، ممانعت از مناقشات خانوادگی ، گوش دادن کامل به صحبت های نوجوان ، انتظارات و توقعات نرمال، مشورت با نوجوان در امور خانوادگی مناسب، پذیرش نوجوان در جمع های خانوادگی، جلوگیری از تنهایی نوجوان و تاثیر مثبت والدین در تربیت نوجوان از جمله مواردی است که مشاوره روانشناسیبلوغ قادر است به آن پرداخته و آموزش های مربوطه را به والدین به طور علمی و تجربی بدهد.

مشاوره روانشناسی بلوغ معتقد است والدین یک نوجوان وظیفه دارند رفتاری منعطف داشته باشند. والدینی که احساس ندارند و قادر نیستند نوجوان خود را درک کنند و گاه با خشک بودن و سردی رفتار خویش محیطی ناامن و پر از استرس را برای فرزند خویش ایجاد می کنند.

والدین به دلیل عدم آگاهی، با پدیدارشدن نشانه های بلوغ جسمانی فرزندشان، به مسخره کردن و گاه شوخی های نابه‌جا با نوجوان می پردازند که در این زمینه مشاوره روانشناسی بلوغ می تواند والدین را راهنمایی نماید.


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی