امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

مشکلات خانوادگی خود را چگونه حل کنیم؟

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۰ ق.ظ

امروزه همه ما به خاطر زندگی مدرن و صنعتی با چالش های زیادی روبه‌رو شده ایم. درست است که پیشرفت تکنولوژی خیلی از کارها را برای ما آسان کرده اما تبعات آن هم کم نیست. در قدیم، تمام اعضای یک خانواده دختر و پسر ، عروس و داماد ، پدرشوهر و مادرشوهر در یک خانه با چندین اتاق کنار هم زندگی می کردند آنقدر سرگرم بودند که دیگر وقت نمی کردند بهانه گیری کنند یا اگر بحرانی رخ دهد به سراغ مشاوره مشکلات خانوادگی بروند. در حالی که با کمی مطالعه می شود بسیاری از این مشکلات را حل کرد. حال در  مقاله ی حاضر می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه با مشاوره مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم؟

مشکلات خانوادگی از چه زمانی شروع می‌شود؟

بیشتر این دردسرها از زمانی شروع می شود که ما انسان ها زبان دل همدیگر را فراموش کردیم. خیلی از ما گوش شنوا نداریم اما ادعا می کنیم که کاملا منطقی هستیم و به حرف های همدیگر توجه می کنیم. اقوام و دوستان هم دیگر دغدغه ای برای حل مشکلات خانوادگی ما ندارند و با گفتن جمله ” مشکل شخصی خودشونه به ما مربوط نیست” خیلی راحت از کنار ما می گذرند. بعضی از افراد هم که وجودشان بیشتر از همراهی شان دردسرساز می شود. به جای اینکه راهکار خوبی ارائه بدهند، باعث ایجاد تنش و درگیری می شوند.

چگونه با مشاوره مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم؟

مشاوره مشکلات خانوادگی

به نظر کارشناسان فعال در حوزه مشاوره مشکلات خانوادگی ، زندگی مدرن باعث شده تغییرات زیادی در زندگی انسان ها ایجاد شود که یکی از مهم ترین دلایل ایجاد مشکلات خانوادگی کمرنگ شدن روابط اجتماعی افراد با یکدیگر است. خانواده یکی از مهم ترین نهادهای اجتماعی است که بخش زیادی از شخصیت انسان در آن شکل می گیرد. بنابراین مشکلات خانوادگی که برای همه افراد به وجود می آید در شخصیت و خصوصیات رفتاری فرد تأثیر دارد و هر روز خود ما با آن درگیر هستیم.

هرگونه بی توجهی به کارکردها و وظایف مهم خانواده باعث عدم تعادل در ارتباطات خانوادگی شده و خانواده دچار بحران می شود. ارزش های خانواده از جمله وفاداری، همدردی، تعهد به یکدیگر کمرنگ می گردد. امروزه خانواده ها برای پرورش و تربیت فرزندان خود با چالش های زیادی مواجه شده اند. معنا و مفهوم زندگی ایده آل دچار آشفتگی و بحران گشته و در مواجه شدن با این شرابط می توان به مشاوره مشکلات خانوادگی مراجعه کرد.

ماهواره و شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروز

فرض کنید در یک خانواده پنج نفره زندگی می کنید. با آن که همگی در یک خانه زندگی می کنید اما از احوال یکدیگر بی خبرید.  دلیلش هم کاملا واضح است ، آنچنان غرق در تماشای تلویزیون یا ماهواره هستید که حتی صدای مادر خانواده را نمی شنوید وقتی که می گوید بیایید شام بخورید. ظاهراً همگی دور هم دارید شام می خورید اما تمام حواستان به گوشی تلفنتان است تا هم صحبتی با اعضای خانواده که کنار شما نشسته اند و منتظر نیم نگاهی از جانب شما هستند که به آنها هم توجه داشته باشید. پدر و مادرها هم درگیر این شبکه های اجتماعی شده اند و فراموش کرده اند که فرزندی هم دارند که نیازمند محبت و توجه آنان است. در حالی که می توان با گرفتن مشاوره مشکلات خانوادگی را به حداقل رساند.

اینجاست که مشکلات خانوادگی سر و کله اش پیدا می شود. بیشتر وقت پدر به تماشای تلویزیون و یا چرخیدن در شبکه های اجتماعی صرف می شود. مادر خانواده هم یا در آشپزخانه سرگرم است یا مشغول تماشای فیلم و سریال ماهواره و تلویزیون است. دختر خانواده هم بیشتر وقتش را در شبکه های اجتماعی می گذارند یا با دوستان خود به تفریح می پردازد. پسر خانواده هم وضعیتی مشابه دارد. همگی آنها می دانند که کنار هم بودن خیلی مهم‌تر از شبکه های اجتماعی، تلویزیون و ماهواره است اما شبکه های اجتماعی جذابیت بیشتری دارد.


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی