امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

مشاوره روانشناسی ازدواج

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۸ ب.ظ

امروزه با توجه به پیشرفت علم و نیاز بشر به آگاهی نسبت به مسائل روزمره زندگی و نحوه برخورد با دیگران به ویژه همسر ، نیاز به مشاوره روانشناسی ازدواج بیش از قبل احساس می شود. دختران و پسران با سردرگمی های زیادی در رابطه با تصمیم گیری قبل از ازدواج و ندیدن آموزش های مفید و کاربردی مواجه هستند. علم مشاوره روانشناسی ازدواج راهکارهای متفاوت و هدفمندی در این رابطه دارد.

چرا به مشاوره روانشناسی ازدواج نیاز داریم؟

در دنیای امروز بسیاری از متخصصین روانشناسی و مشاوره معتقدند که زوج های جوان قبل از شروع زندگی مشترک باید با یک مشاور مورد اطمینان و مسلط به حرفه خود مشورت کنند. موضوع مشاوره ازدواج به ویژه مشاوره قبل از ازدواج امروزه به عنوان یک هدف و راهکاری مفید برای زندگی ایده آل مطرح گشته و اطلاعات موردنیاز را به دختران و پسران ارائه می دهد.

مشاوره روانشناسی ازدواج ، علمی جزئی‌نگر

 بعضی از افراد مشاوره ازدواج را بیهوده می‌دانند

اغلب اوقات پدر و مادرها و زوجین جوان به دلیل عدم آگاهی در زمینه مشاوره ازدواج نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند. چرا که فکر می کنند به حد ایده آل استقلال مالی و خانوادگی رسیده و این توانایی را دارند که بهترین انتخاب را داشته باشند. در حالی که تصورشان در این باره اشتباه است.

بعضی از افراد هم در انتخاب مشاور دچار اشتباه و خطا می شوند و با مشورت با اطرافیان و دوستانی که شبیه خودشان فکر می کنند این ملاک ها را برای زندگی مشترک و یا رابطه خود به کار می گیرند و وقتی دختر یا پسر زمانی به این نتیجه می رسند که احساس می کنند یک زوج رویایی هستند و به صورت هیجانی و احساساتی دست به انتخاب می زنند.

در مشکلات خود دقیق شوید

ملاک های عرفی جامعه ما یک ملاک کلی است که در موارد مختلف لزوماً کارساز نیستند اما مشاوره ازدواج به ارائه راهکارها و ملاک ها به صورت جزئی می پردازد. روانشناس یا مشاوره روانشناسی ازدواجسعی بر این دارد که تمامی موارد و مسائل پیش روی زوج ها و خانواده های آنان را با ارائه فاکتورهای کاربردی و جزئی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا بتواند به راهکار درست شخصیتی از زوجین دست یابد.

شناخت این جزئیات در زندگی مشترک بسیار مفید و کاربردی است. زیرا با آگاهی از این موارد دختر و پسر می توانند به این امر مهم نایل شوند که قادرند با یکدیگر مسیر زندگی مشترک رو ادامه بدهند یا نه. مشاوره روانشناسی ازدواج به این زوج کمک می کند که به هدف مشترک که همان زندگی با یکدیگر است برسند و این که آیا هردوی آنها برای رسیدن به این هدف سرعت مطلوب را دارند یا خیر. که با ارائه راهکارها و آموزش مطالب مورد نیاز به آنها توصیه می کند که در مورد این هدف با یکدیگر بیشتر مراوده و صحبت داشته باشند تا در آینده در زندگی خود دچار مشکلات کمتری شوند.

شناخت معیارها با کمک مشاور ازدواج

هر شخصی در اولین مرحله از زندگی، از جهت رفتار فردی، خانوادگی ، سبک و شیوه زندگی و تحصیلات و شغل باید مورد ارزیابی قرار بگیرند. با بررسی این موارد ، در مرحله های بعدی باید به لحاظ ذهنی و افکار و باورهایی که دارند تحلیل شوند تا نکات مشترک و غیر مشترک فکری و ذهنی تعیین گردد. همین طور نوع ارزش ها و نگاه زن و مرد به زندگی، علایق ، سرگرمی ها و تفریحات مشترکی که با هم می خواهند داشته باشند ، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. تمامی این امور، جزء به جزء به صورت مرحله ای توسط مشاوره ازدواج صورت می گیرد.

مشاورین ازدواج از طریق فرمول های علمی ، تعریف ها و تحلیل فاکتورها و مولفه های موثر در ازدواج، سردرگمی ها و مسائل بدون جوابی که جوانان با آنها روبه‌رو می شوند را به ایشان یادآوری کرده و نیز درصد موفقیت و هدفمند بودن یک ازدواج و خطرات و ریسک های آن را به زوج جوان خاطرنشان می نماید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی