امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

انواع تست روانشناسی

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱ ق.ظ

علم روانشناسی همگام با افزایش دانش بشری در حال رشد و پیشرفت است. یکی از ابزارهای آن، برای شناخت کامل و بهتر مخاطبان خود، استفاده از تست روانشناسی است. اغلب این تست ها شامل سوالاتی ساده است که شخص می تواند به راحتی بدون تلاش خاص پاسخگوی آنها باشد. همگی ما در کتاب ها، مقالات ، سایت های اینترنتی، شبکه های مجازی با انواع مختلف تست روانشناسی آشنا هستیم.

با انواع تست روانشناسی آشنا شوید

روانشناسان امروزی بر این باور هستند که با استفاده از تست های روانشناسی می توانند به درک بهتری از خصوصیات و ابعاد شخصیتی مراجعین خود دست پیدا کنند. آنان از تست های روانشناسی که اغلب به صورت سوالی و چند گزینه ای ارائه می شود برای ارائه راهکارهای مفید و عملی به بیماران خود بهره می برند و می توانند به آنها کمک کنند.

روانشناسان با تحلیل و بررسی پاسخ سوالات ما، انعکاسی از شضخیت ماست به نتایج مهمی می رسند. تست های روانشناسی دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به وضعیت و نوع مراجعه افراد توسط متخصصین انتخاب می شوند.

از تست روانشناسی چه می‌دانید؟

 ۱۰ تست روانشناسی کاربردی 

  1. تست شخصیت‌شناسی
  2. تست افسردگی
  3. تست هوش هیجانی
  4. تست شناسایی شغل
  5. تست توانایی های شخصی
  6. تست هوش تصویری
  7. تست سبک های مقابله با استرس
  8. تست حل تعارض
  9. تست اعتماد به نفس
  10. تست شناخت احساسات و …

تست شخصیت شناسی از معتبرترین و پرکاربردی ترین تست های روانشناسی است که متوجه می شویم فردی هستیم درون گرا یا برون گرا ، احساسی یا منطقی ، ادراکی برخورد می کنیم یا قضاوتی.

تست هوش هیجانی می تواند به ما نشان دهد که فردی باهوش هستیم یا خیر. برای درک احساسات خود و دیگران می توانیم در زندگی تصمیمات درست و مناسبی بگیریم.

تست شناسایی شغل با انجام یک خودارزیابی به ما راهکار می دهد که از بین شغل های مختلف، مناسب ترین آنها را انتخاب کنیم و آن را مدیریت نماییم.

تست افسردگی برای شناسایی میزان افسردگی فرد توسط متخصصین انجام می گردد تا به دلایل اصلی که باعث ایجاد افسردگی در فرد بیمار شده است پی ببرند. تست افسردگی یکی از معتبرترین و پرکاربردی ترین آنهاست که می تواند به بیمار در شناخت صحیح خلق و خوی فرد و درمان ناراحتی و افسردگی کمک نماید.

آیا تست روانشناسی معتبر و دقیق است؟

همگی ما وقتی به بیماری مبتلا می شویم به پزشک مراجعه می کنیم و پزشک با توجه به وضعیت جسمی و شرح حال ما داروهایی را تجویز می کند تا بهبودی حاصل گردد. در حیطه روانشناسی هم با موضوعی مشابه آن مواجه هستیم. زمانی که به یک روانشناس یا مشاور در مراکز معتبر مراجعه می کنیم، شرح حالی از وضعیت روحی خود را برای آنان شرح می دهیم . متخصصین با استفاده از ابزار تست روانشناسی معتبر می تواند تشخیص قطعی داده و راهکار مناسبی را ارائه می دهند.

دنیای مجازی و تست روانشناسی غیرعلمی

با وارد شدن به دنیای مجازی ، متوجه می شوید که آنها برای تبلیغات و افزایش بازدیدکنندگان از تست های روانشناسی نامعتبر استفاده می کنند که دارای اعتبار نیستند. افراد هم از آنجایی که این تست ها به راحتی و رایگان در اختیارشان قرار می گیرد اقدام به تست زنی می کنند که نباید به پاسخ نهایی این سوالات اکتفا کنیم. با مراجعه به مراکز روانشناسی و مشاوره معتبر که افراد متخصص یا روان سنج به صورت دقیق این تست ها را انجام می دهند ، از راهکارهای مفید آنان بهره بگیریم.

بنابراین می توان به این نتیجه رسید که انجام تست روانشناسی معتبر در زمینه های فردی، روابط اجتماعی و خانوادگی بسیار کارساز بوده و آشنایی با آن و درمان برای افراد راه گشاست . به تبع بسیاری از مشکلات ، مسائل و اختلالات حل می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی