امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

مشاوره قبل از ازدواج

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸ ب.ظ

امروزه یکی از دغدغه های جوانان مسئله ازدواج است. جوانان به دلایل مختلف از جمله نداشتن آگاهی و مهارت های لازم ، اشتغال، اوضاع مالی ، وضعیت فرهنگی و تربیتی متفاوت در تصمیم گیری و انتخاب درست دچار سردرگمی می شوند. از این رو مشاوره ازدواج و مشاورین مجرب در این زمینه کارساز هستند.

دلایل مراجعه به مشاوره ازدواج چیست؟

  1. بررسی آمادگی برای ازدواج
  2. ارزیابی همسان و هماهنگی زوجین با یکدیگر
  3. بررسی مهارت های زندگی مشترک

زمانی که دو نفر تصمیم به ازدواج با یکدیگر می گیرند. ظاهرا خود را برای مقدمات اولیه ازدواج مثل خرید لباس ، طلا ، اجاره سالن ، سفارش غذا ، چاپ کارت عروسی ملزم می بینند. در صورتی که این موارد زودگذر و در یک شب به پایان می رسند. اما این زوج با رفتن به مشاوره ازدواج می توانند برای تصمیم گیری در مسایل زندگی زناشویی خوب، برنامه ریزی اقتصادی، اوقات فراغت ، برقراری ارتباط با خود و دیگران، اعتقادات و باورها ، صمیمیت و دلبستگی، تعهد و مسئولیت پذیری کمک بگیرند.

هدف اصلی از رفتن به مشاوره ازدواج این است که به زوج ها کمک نماید تا با شناخت کافی از یکدیگر ، انتخابی مناسب داشته باشند. در واقع مشاوره پیش از ازدواج جنبه پیشگیری داشته و جزء مهم‌ترین مرحله مشاوره ازدواج می باشد.

۳ دلیل اصلی مراجعه به مشاوره ازدواج

3 اصل مهمی که در مشاوره ازدواج آشنا خواهید شد

  1. استقلال مالی
  2. مسائل جنسی
  3. سطح آگاهی

استقلال مالی

در آغاز زندگی مشترک، مسائل مالی بسیار تاثیرگذار هستند. اگر قبل از استقلال مالی ازدواج صورت بگیرد با سختی های زیادی همراه خواهد بود. عدم استقلال مالی در زندگی مشترک باعث دخالت اطرافیان خواهد شد که معضلات زیادی را به همراه خواهد داشت. بنابراین داشتن استقلال مالی شرط اولیه تشکیل یک خانواده می باشد.

مسائل جنسی

رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین رکن های زندگی زناشویی است که رکن های دیگر خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با مشاوره ازدواج ، مشاور می تواند دریابد که زوجین تا چه اندازه آمادگی فداکاری جنسی را نسبت به همدیگر دارند و آیا در زمینه رابطه جنسی وفادارند.

سطح آگاهی از یکدیگر

زوجین با آگاهی نسبت به سطح هوش، سطح خانوادگی، مسائل مذهبی ، اعتقادات و باورهای یکدیگر می توانند تعامل و رابطه طولانی مدت باهم داشته باشند.

چرا مشاوره ازدواج؟

بعضی از زوج ها بر این باورند که با رفتن به مشاوره ازدواج بسیاری از نقاط ضعف و مسائل پنهانی آن ها برملا می شود و دوست ندارند که نقطه ضعف های اخلاقی و رفتاریشان برای یکدیگر مشخص شود به همین دلیل تمایلی به مشاوره ازدواج ندارند.

اما مشاورین متخصص ازدواج کاملا مطلع هستند که یک زوج علاوه بر مشکلات رفتاری توانسته اند یک رابطه عمیق روحی با یکدیگر داشته باشند. در مشاوره ازدواج مهمترین مسئله ای که مطرح می شود مدیریت کردن مشکلات در یک زندگی مشترک است که با مشاوره قبل از ازدواج می توانید نسبت به آنها آگاهی کسب کرده و روشهای بهتری را به کار ببندید.

زمانی که شما در یک ارتباط هستید ممکن است نوع ارتباط بعد از ازدواج تغییر پیدا کند و دیگر خصوصیات شما چه منفی و چه مثبت اهمیتی نخواهند داشت. بنابراین اگر طرفین شناخت کافی و آگاهی از یکدیگر نداشته،  از آن غفلت کنند، منجر به طلاق خواهد شد.

با 4 عامل روانی موثر در ازدواج آشنا شوید

  1. تناقض بین احساس و منطق در تصمیم گیری
  2. سنین پایین ازدواج در خانمها
  3. ترس از تنهایی و بالارفتن سن ازدواج بویژه در خانمها
  4. نداشتن شرایط اولیه تشکیل زندگی در پسران
زمان مناسب برای رفتن به مشاوره ازدواج بسیار اهمیت دارد. بنابراین بهترین زمان انجام مشاوره بعد از خواستگاری، گفتگوی 8 الی 10 ساعته و یا در صورت آشنایی بعد از دو یا سه جلسه ملاقات است تا مشاورین به شما کمک کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی