امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

امیدان حضور جوان

امیدان حضور جوان ارائه دهنده انواع مشاوره روانشناسی ازدواج ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده میباشد

موسسه امیدان حضور جوان

ارائه دهنده ی خدمات مشاوره روانشناسی، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی، سمینارهای آموزش، کارگاه های موفقیت و خودشناسی و بلوغ و …

تلفن های تماس : 021-26711303-05-07

تلفن همراه پشتیبانی : 09199696168

تلفن همراه پشتیبانی فنی : 09122830795

آدرس : تهران، سیدخندان – شریعتی – پشت پارک کوروش ( شریعتی )– کوچه بروجردی – پلاک 16

بایگانی

مشاوره زندگی

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶ ق.ظ

همه ما به نوعی مشاوره زندگی را شنیده ایم. هر فردی در زندگی خود دارای علائق ، احساسات و باورهایی است که دوست دارد دیگران نیز به آنها علاقمند باشند و احترام بگذارند. بعضی اوقات برای انسان پیش می آید با مشکلات رفتاری در زندگی خود مواجه شوند که مشاوره می تواند راه حلی مناسب برای آن باشد.

دلایل اهمیت مشاوره زندگی

  1. مشاوره زندگی به فرد کمک می نماید تا در زمینه های عاطفی، جسمی، اجتماعی، فکری و ارزشی رشد داشته باشیم
  2. برای سازگاری با موقعیتهای مختلف زندگی مشاوره کارساز است
  3. مشاوره در زندگی انسان برای تصمیم گیری باعث می شود به راه حلی مناسب دست یابیم

رشد و پیشرفت با مشاوره زندگی

همواره مسئله رشد از دوران کودکی تا پیری در زندگی انسان مطرح بوده است. رشد جسمی تا رشد فکری و اجتماعی باعث تغییر در انسانها می شود. بعضی اوقات این رشد باعث می شود فرد برداشت متفاوتی از خود داشته باشد یا احساس کمبود کند . خودش را با دیگران مقایسه کند و احساس کند دارای کمبودهایی است و احساس حقارت داشته باشد. متخصص مشاوره می تواند به ما کمک کند تا تغییرات بدنی خود را پذیرا بوده و برداشت واقعی از خود داشته باشیم.

رشد عاطفی در زندگی باعث می شود که همیشه شاد بوده و از زندگی رضایت داشته باشیم. درصورتی که با مشکلی روبرو شویم احساس رنجش و دلتنگی داریم. مشاوره زندگی به ما کمک می نماید با آموزش مهارتهای اجتماعی بر ترس، اضطراب و دلواپسی های روزانه خود غلبه کنیم و از تواناییهایمان بهره ببریم.

سازگاری اجتماعی و مشاوره زندگی

انسان از همان بدو تولد با محیطی جدید روبرو می شود که اولین عکس العملش گریه کردن است. به تدریج یاد می گیرد اکسیژن لازم را به ریه خود وارد کند و خود را با محیط اطرافش تطبیق دهد. با گذشت زمان، ممکن است فرد برای سازگاری با شرایط محیطی دچار مشکل گردد. سازگاری با محیط خانواده ، تبادل نظر ، همکاری و همیاری در محیط مدرسه ، محیط شغلی و تحصیلی لازمه داشتن توانایی و مهارتهای لازم است و با رعایت قوانین و موازین کارهای خود را به نحو احسن انجام می دهد.

مشاوره فردی با یاد دادن مهارت های اجتماعی به ما یاری می دهد تا با اعضای خانواده تبادل نظر کارساز داشته باشیم، از محیط مدرسه استفاده مفید ببریم، رابطه اجتماعی خوب با مردم برقرار کنیم و از عهده شغل و کار خود به نحو احسن برآییم.

۳ دلیل اهمیت مشاوره زندگی برای هر فرد

تصمیم‌گیری مناسب با مشاوره زندگی

انسان همیشه در مراحل زندگی خود با تصمیمات ساده و گاهی سخت روبرو است. تصمیمات ساده مثل اینکه چه لباسی برای محل کار مناسب تر است و بپوشیم. تصمیمات مشکلتر نیاز به تفکر و انتخاب بهتر دارد. کدام رشته تحصیلی را انتخاب کنیم که پیشرفت بهتر و کاربردی تر داشته یا چه شغلی را برگزینیم که باعث رشد اجتماعی ما گردد. یا اینکه تصمیم گیری در مورد انتخاب همسر که با باورها و روحیات ما سازگار باشد. این تصمیمات به راحتی امکان پذیر نیست و اگر اشتباها انتخاب شود عواقب ناخوشایندی خواهد داشت.

بنابراین مشاوره فردی فرایند تصمیم گیری را به ما آموزش داده و راهنمایی می کند که بسیاری از مشکلات تحصیلی، شغلی و خانوادگی هموار گردد. مشاور مشکل را مشخص کرده و راه حلهای کاربردی را ارائه می دهد.

رابطه خانوادگی و اجتماعی مناسب

رابطه با اعضای خانواده و اجتماع یکی از ضروریات زندگی است. هرچه رابطه در خانواده صمیمانه ، صادقانه و بدون ریا باشد در آن احترام و تفاهم بیشتری وجود دارد و اعضای خانواده نسبت به یکدیگر حس بهتر و تفاهم متقابل دارند.

مشاوره  شرایطی را فراهم می کند که افراد به یکدیگر اعتماد بیشتری داشته و به آسانی گفتگو و تبادل نظر کنند.


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی